Veelgestelde vragen

Antwoorden op veel gestelde vragen vindt u hieronder. Heeft u een andere vraag, waarop u het antwoord niet kunt vinden op deze website, neem dan contact op.

Hoe snel kan ik terecht? Ik heb zo’n pijn.
De Fysiotherapeute is in de praktijk in Stiens aanwezig op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag. Als u belt of mailt, zal afhankelijk van de aard van de klacht zo snel mogelijk een eerste consult worden ingepland. Normaal gesproken kan dat binnen een of twee werkdagen. Bij nood, zoekt de Fysiotherapeute naar een oplossing op maat.
Wat maakt de Fysiotherapeute anders?
Bijzonder bij Vera, de Fysiotherapeute is dat u eerst een vrijblijvend oriënterend gesprek met haar kunt hebben. Mocht u er geen goed gevoel bij hebben, dan kost u dat geen behandeling. Andersom zal zij het u ook eerlijk zeggen als zij denkt dat een andere specialist u beter zou kunnen helpen.
Kan ik zonder verwijzing van een arts naar de Fysiotherapeute toe?
Ja, sinds 2006 is een verwijzing van de huisarts of specialist niet langer noodzakelijk. U kunt direct en zelf een afspraak maken met de Fysiotherapeute. Er is dus sprake van directe toegankelijkheid.
Krijg ik de behandelingen van de Fysiotherapeute vergoed?
De Fysiotherapeute heeft met bijna alle verzekeraars een contract. Informeert u tijdens het eerste consult of ook de uwe daartoe behoort. Of en hoeveel consulten uw verzekeraar vergoedt, hangt af van uw eigen ziektekostenpolis.
Kan ik ook thuis behandeld worden?
Ja, in veel situaties kan dat. Het is een mooie oplossing als het voor u onmogelijk is om naar de praktijk te komen. Als er speciale apparatuur noodzakelijk is voor de behandeling, kan het uiteraard niet. U dient zich te realiseren dat er een toeslag geldt voor een huisbezoek (zie tarieven), maar deze toeslag wordt meestal ook door de zorgverzekeraar vergoed. Informeer daarvoor bij uw verzekeraar.
Moet ik iets meenemen bij het eerste consult?
Ja, uw verzekeringsbewijs, identificatie (paspoort, ID-kaart of rijbewijs) en als u wilt uw eigen handdoek.
Hoe meld ik mij af als ik niet op mijn afspraak kan komen?
Als u zich 24 uur van tevoren telefonisch of per e-mail afmeldt, brengt de Fysiotherapeute geen kosten in rekening. Doet u dat binnen 24 uur voor het consult, dan berekent de Fysiotherapeute wel de consultkosten aan u door.
Staat de praktijk ingeschreven bij een kwaliteitsregister?
Ja, deze staat geregistreerd in het centraal kwaliteitsregister van het KNGF. De Fysiotherapeute voldoet aan de door het Koninklijk Nederlands Genootschap voor Fysiotherapie gestelde kwaliteitseisen.
Komen fysiotherapiebehandelingen ten laste van mijn eigen risico?
Nee, fysiotherapie zit niet in het basispakket van de ziektekostenverzekering en behandelingen kosten u dus geen eigen risico.
Is er een klachtenregeling?
U mag ervan uitgaan dat de Fysiotherapeute haar vak zo goed mogelijk uitvoert. Heeft u toch een klacht over de behandeling of de omgang, maak die dan kenbaar aan de therapeute. Komt u er niet uit, dan heeft de praktijk een klachtenregeling. De procedure is conform die van het KNGF.